16 Nisan 2012 Pazartesi

Bafra TSO`dan Müşteri İlişkileri Eğitimi



Bafra Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) tarafından “Müşteri İlişkileri Yönetimi” başlıklı eğitim programı düzenlendi.
Bafra TSO toplantı salonunda yapılan eğitim programına katılan işletme sahipleri ve çalışanlar Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Yetkin Bulut tarafından bilgilendirildi.
Müşteri ilişkileri kavramı ve özellikleri hakkında sunum yapan Yrd. Doç. Dr.Yetkin Bulut, "Müşteri istek ve ihtiyaçları, müşteri satın alma eğrisi, müşteri etkileşim fırsatları, müşteri profili ve müşteri yaşam eğrisidir. İlk olarak müşterinin istek ve ihtiyaçlarının belirlenmesi gerekmekte. Müşteri satın alma eğrisi ise mal ve hizmetlerin satın alınma zamanlarının analiz edilmesini kapsar. Müşteri etkileşim fırsatlarında temas noktaları ve bunlara verilen puanlardan yararlanılır. Müşteri profili mal veya hizmete göre ilgili olabilecek isim, adres, ilişki bilgisi, ürün satın alma bilgisi gibi tüm bilgileri kapsar. Son olarak da müşteri yaşam eğrisi müşterinin yaş gruplarına uygun ihtiyaçların belirlenmesi ve buna göre bilgi sağlanmasıdır. Müşteri ilişkileri yönetiminin stratejik ortaklık yapabileceği konu veya bölümler; istihbarat, pazarlama, satış, hizmet ve teknolojidir” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder